Geslaagde Clubkampioenschappen mix!

Van 13 juli t/m 16 juli stonden de Clubkampioenschappen gemengd dubbel gepland. Op de drie speelavonden werden in totaal 28 partijen afgewerkt in twee verschillende categorieën. De toeschouwers werden getrakteerd op goede services, mooie ballen door de tramrails, strakke volleys en goed loopwerk. Naast het prachtige tennisspel werd er ook volop genoten van de soep van Mariet, de soep van Lydian, de gehaktballen van Gerard en de saté van Rob. Veel dank daarvoor! Ook de feestelijke posters van John werden weer enorm gewaardeerd. Na een schitterende week waarin de enkels/dubbels werden gespeeld kijken we nu terug op een gezellige mixeditie met soms verrassende, maar absoluut zeer leuke mixkoppels.

Gemengd dubbel 1

Drie koppels gingen met elkaar de strijd aan: Angela/Niels, Saskia/Rik en Femmie/Radboud. Femmie en Radboud wisten met overtuiging hun titel te prolongeren door maar vijf games te verliezen: de anderen hadden geen antwoord op de nagenoeg foutloze Radboud met subtiele volleys die hij perfect weglegde in combinatie met de harde, aanvallende ballen van Femmie. In de strijd om de tweede plaats bleken Saskia en Rik net wat te sterk te zijn voor Angela/Niels.

1. Femmie Mulder/Radboud Bisschop
  2. Saskia Boeijink/Rik Bruggeman

Gemengd dubbel 2

Met veertien inschrijvingen was deze categorie uitstekend gevuld. In vier poules werd er gestreden om de “Super Sunday” te halen. Op deze zondag werden de kwartfinales, halve finales en de finale afgewerkt. De finale ging uiteindelijk tussen Nancy/Bas en Aafke/Jan. In een gelijkopgaande strijd moest er een supertiebreak aan te pas komen om de kampioenen te bepalen. Aafke/Jan wisten in deze supertiebreak snel uit te lopen, maar Nancy/Bas gaven zich niet zomaar gewonnen. Mede dankzij het sterke conditionele vermogen aan de kant van Nancy/Bas kwamen de koppels weer bij elkaar in de buurt. Bij de stand van 7-6 volgde een goede smash van Jan. De twee sterke volleys van Aafke daarna zorgden voor de beslissing en daarmee de titel. Een zeer knappe prestatie. Zeker ook omdat Jan de hele dag op Paracetamol speelde door een rugblessure bij het oprapen van een bal. We wensen hem beterschap toe! Het herstel zal vast en zeker worden bevorderd door de gewonnen chocolade. Een gedeelde derde plaats was er voor Marlies/Gerard en Clara/Erik.

1. Aafke Roos/Jan Hunderman
  2. Nancy Bootsman/Bas Wijnbergen