Succesvolle Clubkampioenschappen enkel en dubbel!

Van 26 juni t/m 2 juli werden de Clubkampioenschappen enkel en dubbel gehouden. Een week lang mooie wedstrijden en veel gezelligheid langs baan. Bij binnenkomst op het park viel meteen de prachtige nieuwe “Muurmastersmuur” op waar hard aan wordt gewerkt. In de kantine hing een slinger van (vrolijke) posters. John Brinkkemper had van veel clubleden een poster gemaakt met een persoonlijke eigenschap. Daar bedanken we hem uiteraard voor. Daarnaast bedanken we spelers, kantinediensten, baanonderhoud en natuurlijk iedereen die even een kijkje kwam nemen. De tribunes waren uitstekend gevuld, de ballen vlogen over het net en de gehaktballen gingen op de finaledag als zoete broodjes door de kantine. We hopen iedereen over twee weken weer te zien bij de Clubkampioenschappen mix: 13 juli t/m 16 juli.

Herenenkel 1

Tom Verschoor pakte in de herenenkel de titel. In de strijd om de poulewinst tegen Niels Valkenburg ging de eerste set met 6-2 naar Tom. In de tweede set ging Niels tot 5-3 aan de leiding. Toch was er het kantelpunt waardoor een supertiebreak niet meer nodig was: 6-2, 7-5

1. Tom Verschoor
  2. Niels Valkenburg

Herendubbel 1

De herendubbel 1 bestond uit koppels vader/zoon. Dat leverde niet alleen prachtige partijen op, maar ook het publiek genoot met volle teugen van deze strijd der vaders en zonen. In de laatste poulewedstrijd tussen de familie Valkenburg en de familie Kuitse moest de winnaar bepaald worden. Na twee spannende sets kwam het aan op een supertiebreak. Vinn en Gerard kwamen 8-6 voor, maar met de strategie “punt voor punt” kregen Thijs en Niels op 9-8 hun eerste wedstrijdpunt. Met een netballetje gleed de bal over het net en ging de titel naar de familie Valkenburg.

1. Thijs Valkenburg/Niels Valkenburg
  2. Vinn Kuitse/Gerard Kuitse

Damesdubbel 1

Annette van Hattem en Marisca Luning bleken de sterksten in de damesdubbel 1. Op de finaledag wisten ze hun laatste poulewedstrijd (overtuigend) binnen te slepen. Daardoor eindigden zij bovenaan. Met een combinatie van fitheid en een mooie techniek bleven ze de concurrenten voor.

1. Marisca Luning/Annette van Hattem
  2. Saskia Boeijink/Gieneke Rienks

Herenenkel 2

Na twee mooie halve finales aan het begin van de middag mochten Martijn Perdok en Thimo Mulder uitmaken wie de kampioen in de herenenkel 2 werd. Voor de wedstrijd was Thimo al “verblijd” met het nieuws dat een eventuele derde set een volledige set zou zijn. Zo ver liet hij het echter niet komen. Na een stabiele 6-3 in de eerste set behield hij zijn vastigheid in de tweede set. In de mooie rally’s trok hij het vaakst aan het langste eind. Op 5-1 zette Martijn nog even een comeback in, maar op 5-3 sloeg Thimo toch toe op zijn tweede wedstrijdpunt.

1. Thimo Mulder
  2. Martijn Perdok

Damesenkel 2

Hetty Schuiling en Clara Klinkers bepaalden op zaterdag al wie de damesenkel 2 naar zich toe ging trekken. In een gelijkopgaande partij was het uiteindelijk Hetty die met 6-4, 6-4 de sterkste was.

1. Hetty Schuiling
  2. Clara Klinkers

Herendubbel 2

Met maar zes verloren games in drie wedstrijden waren Martijn Perdok en Bas Wijnbergen ongenaakbaar. Een uitnodiging voor de herendubbel 1 is dan ook op zijn plaats.

1. Bas Wijnbergen/Martijn Perdok
  2. John Brinkkemper/Ewoud Nienhuis

Damesdubbel 2

Als de nummers 1 en 2 in de damesenkel zou je “op papier” de beste damesdubbel kunnen vormen en deze combinatie bleek inderdaad onverslaanbaar. Hetty en Clara hielden de rest achter zich. Hanneke Holtman en Petra van Dijk gingen lang mee in de wedstrijd, maar Hetty/Clara stonden er op de belangrijkste punten waardoor Hetty haar tweede titel van deze week pakte.

1. Clara Klinkers/Hetty Schuiling
  2. Hanneke Holtman/Petra van Dijk