Van 27 juni t/m 10 juli werden de Clubkampioenschappen gehouden. Helaas wat minder deelnemers en wat meer walk-overs dan voorgaande edities. Als wedstrijdcommissie realiseren we ons dat de aankondiging aan de late kant was en dit nemen we mee richting volgend jaar zodat de activiteiten ruim van te voren bekend zijn. Daarnaast bedanken we iedereen die er samen met ons het beste van heeft gemaakt om er twee gezellige weken van te maken: spelers, kantinediensten, baanonderhoud en natuurlijk iedereen die even een kijkje kwam nemen. We hopen volgend jaar weer op jullie enthousiaste deelname. Ten slotte wensen we de geblesseerden en zieken veel beterschap toe!

Ondanks het feit dat er minder wedstrijden waren konden we vaak genieten van mooie en spannende wedstrijden.

Herendubbel 1

In de herendubbel gingen Niek Veldkamp en Tom Verschoor er met de titel vandoor. In de wedstrijd tegen Bas Broekman en Marc van Dijk ging het lang gelijk op. De eerste set ging naar Niek en Tom. In de tweede set kwam het aan op de tiebreak. Nadat Bas en Marc een setpunt lieten liggen om er een supertiebreak van te maken sloegen Niek en Tom op hun eerste wedstrijdpunt toe.

1. Niek Veldkamp/Tom Verschoor
  2. Bas Broekman/Marc van Dijk

Gemengd dubbel 1

Radboud Bisschop en Femmie Mulder pakten overtuigend de winst door hun sterke spel: strakke volleys, krachtige slagen en vooral vastheid. In de finalewedstrijd lieten ze nogmaals zien dit toernooi even een maatje te groot te zijn voor de rest. Ondanks de ruime stand genoten de aanwezige toeschouwers van vaak mooie rally’s.

1. Femmie Mulder/Radboud Bisschop
  2. Saskia Boeijink/Niels Valkenburg

Herenenkel 2

We begonnen met vijf spelers, maar we bleven vanwege blessures en zieken helaas over met twee. Kortom, iets met “last man standing”. Uiteindelijk bleef Wubbolt Veldhuis in een ware thriller John Brinkkemper net voor. John pakte de voorsprong, maar Wubbolt beet zicht vast en knokte zich terug in de wedstrijd. Met positief gevolg.

1. Wubbolt Veldhuis
  2. John Brinkkemper

Herendubbel 2

Wubbolt Veldhuis en Jakob Woltjes pakten de titel in de herendubbel 2 na vier sterke wedstrijden. Met maar elf verloren games gaven de mannen de rest het nakijken.

1. Wubbolt Veldhuis/Jakob Woltjes
  2. Martijn Rienks/Frans Wigchering

Damesdubbel 2

Waarschijnlijk was de damesdubbel 2 de spannendste competitie. In de laatste poulewedstrijd maakten twee koppels nog kans op de eindoverwinning. Geke Oosting en Marleen de Vries stelden de titel uiteindelijk veilig op basis van het onderlinge resultaat en door dit toernooi twee spannende supertiebreaks naar zich toe te trekken.

1. Geke Oosting/Marleen de Vries
  2. Angela van Heiningen/Fokelina Wijnbergen

Gemengd dubbel 2

De winst in de gemengd dubbel 2 ging naar Bas en Fokelina Wijnbergen. Op vastheid waren de twee niet te verslaan.

1. Fokelina Wijnbergen/Bas Wijnbergen
  2. Harma Boer/Erwin Schoo