TRAGISCH BERICHT

Op 16 juni kregen wij bericht dat op vrijdag 15 juni ons lid Ger Zantinge ten gevolge van een zeer ernstig auto-ongeluk was overleden. Ger was een trouwe toss-bezoeker en omdat hij de laatste tijd wat blessures had speelde hij niet mee maar kwam wel een kopje koffiedrinken. Meestal eindigt een stukje als deze met de woorden: Moge hij ruste in vrede. Ik denk dat dit zeker het geval is. Hij is namelijk begraven op de natuurbegraafplaats Hillig Meer bij Eext. Een aantal leden hebben hem vergezeld naar zijn laatste rustplaats aldaar.

MEDEWERKERSAVOND

17 juni was de avond voor de medewerkers van onze club. Eenieder die daarvoor in aanmerking kwam was uitgenodigd voor een barbecue op ons eigen park. Het vlees smaakte voortreffelijk en het bier smaakte steeds weer naar meer. Helaas waren er een aantal mensen verhinderd maar daar ontkom je nu eenmaal niet aan. Ook voor die mensen nogmaals hartelijk dank voor wat jullie afgelopen jaar voor de club hebben betekend. De één heeft meer tijd als de ander maar je hoeft geen kei te zijn om jouw steentje bij te dragen.

SENIOREN PLUS TOERNOOIEN

Dit zijn toernooien voor de gezelligheid maar het niveau wordt steeds hoger of onze spelers die meestal tot de oudere garde behoren worden wat minder. Niettemin vallen de Annenaren regelmatig in de prijzen.

VRIJDAGAVONDMIX DEEL 1

Winnaars A-poule: Femmie Mulder/Eelke-Jan Bouma
B-poule: Harma Boer/Radboud Bisschop
C-poule: Margo Boersma-André Veenstra
D-poule: Gerry Zoetebier/Bart Stekelenburg
E-poule: Petra van Dijk/Siebe v.d. Laan

CLUBKAMPIOENSCHAPPEN ENKEL/DUBBEL

Het is niet mogelijk om elke wedstrijd te beschrijven maar een paar wil ik er wel uitlichten:

HD-A

Edward Tuinman (terug op het oude nest) en Niels Valkenburg waren al hun tegenstanders de baas en werden afgetekend kampioen.

HDB

In de poulewedstrijden viel het spel van Erwin Schoo in positieve zin op. Geen dubbelfouten bijna en ook geen onnodige afzwaaiers. Als hij zo blijft spelen zullen de partners voor volgend jaar in de rij staan. Ook zijn partner Gerard Kuitse was veel te rustig tot verdriet van zijn tegenstanders.
De finale ging tussen Bart Boerema/Jan Hunderman en Thimo Mulder/Bert Wijkstra. Vooraf kon niemand mij vertellen wie Bert was. Hij tennist alleen op maandag met Thimo en is al jaaaaaaren lid. Thimo en Bert hadden al prima partijen achter de rug maar het miezerige weer en de krachtige tegenstand van Bart en Jan werd hen teveel. De winnaars Jan/Bart waren hier uitbundig tevreden over uiteraard.

HEA

Titelhouder Rob Muizer speelde zijn laatste partij tegen Eelke Jan Bouma. Beide hadden hun overige wedstrijden gewonnen dus was het een echte finale. Rob kan heeeel goed tennissen maar het was een verrassing dat hij dat ook werkelijk deed. Zijn blessure bleek op tijd genezen. Zijn mokerslagen en niet te vergeten zijn fabelachtige spelinzicht werd Eelke-Jan net als vorig jaar net even teveel. Ook Eelke-Jan oogstte regelmatig applaus van de goed bezette tribune voor zijn prachtige returns Het publiek heeft genoten van deze wedstrijd want die was een hoog niveau.

HE-B

Hier toch een behoorlijk verrassende winnaar. Erik Grave loopt echt op elke bal hoe diep of kort deze ook is. Kortom een ontembare inzet. Als de banen drijfnat hadden geweest had Henk op zijn routine kunnen drijven maar dat was niet het geval. Mogelijk dat hij door de griep van de afgelopen tijd toch wat te lijden heeft gehad. Hij vocht zoals hij bekend staat voor elk punt maar Erik werd toch de verdiende kampioen. De heren in de A-poule kunnen vast sponsen gaan kopen om volgend jaar hun borst nat maken voor deze toekomstige topper

DEA

Saskia Hammega en Clara Klinkers maakten er een hele lange partij van. Het was een hele sportieve wedstrijd want elk punt werd door de ontvangende partij met lovende woorden besproken. Tegenstanders die zo met elkaar omgaan verdienen maar één woord: HULDE Clara had de eerste set gewonnen maar uiteindelijk trok Saskia aan het langste eind.

DDB

Clara Klinkers en Deborah Veldkamp stonden hoog genoteerd bij de bookmakers. Het was dus een behoorlijke verrassing voor vriend en vijand dat Paulien Jelijs en Marlies Mulder er met de kampioenstitel van door gingen. Eenieder was het erover eens dat het verdiend was.

DDC

Een poule van 3 waar de organisatie vooraf alleen maar van kon dromen. Mede door de goede invloed van de trainer hadden deze dames zich op gegeven. Een eerlijk gezegd was hun niveau behoorlijk wat hoger als de meeste critici hadden verwacht. Voor elke bal werd gestreden en het spelplezier spatte ervan af. Uiteindelijk werden Karin Lammerts en Marleen de Vries de winnaressen. Fija Luten en Fokelina Wijnbergen de nr.2. Cindy de Jonge en Esther Dijkma de nr. 3

DDA

De finale tussen Femmie Mulder/Annette van Hattem tegen Saskia Hammega en Merel Praamstra was van een bijzonder niveau. Saskia en Annette speelde beiden een prima partij. Maar verbijsterend om te kijken waren de rally’s tussen Femmie en Merel. Beide dames hebben het vermogen om met hun service kuilen in het gravel te slaan. Vervolgens weten zij met een fluwelen touche via een slicebal het gravel zo te beroeren dat de kuiltjes weer gelijkmatig vol lopen zodat de baan weer vlak is in het vervolg van de partij. Bijzonder spijtig dat het tijdens deze finale regende. Toch bleven de supporters op de tribunes zitten en genoten van deze prachtige finale. Femmie en Annette mochten zich uiteindelijk uitroepen tot de koninginnen van dit toernooi.

Nogmaals hartelijk dank voor de organisatie die alles heel beheerst onder controle had.