BESTE LEDEN,

Wat had ik graag een overzicht gemaakt van de activiteiten van de afgelopen maanden. We hebben immers tot begin maart gewoon getennist. Toen we moesten stoppen voor het jaarlijkse baanonderhoud was het ook meteen helemaal afgelopen. Het angstaanjagende coronavirus heeft het verenigingsleven volledig stil gelegd. Natuurlijk ben ik mij ervan bewust dat het niet kunnen tennissen verdriet oplevert. Maar dat is slechts een druppel vergeleken bij de mensen die een dierbare niet meer kunnen zien of zelfs hebben verloren. Ik heb grote bewondering voor alle mensen in de zorg die soms wel met 200% inzet hun werk blijven doen om een ander zijn leven te redden.

DE KLEEDKAMERS

Op het moment dat ik dit schrijf is de betegeling geheel klaar. Mooie grote witte tegels en een antracietkleurige vloer. Erik Dijkema gaat met zijn bedrijf nog het nodige sanitair plaatsen. Daarna zullen plafond en wanden nog worden gesaust en geschilderd. Ook het halletje en de buitenkant krijgen een flinke opknapbeurt.

HET PARK

Als u het park op mocht lopen dan kunt u constateren dat de tribunes en de paden rondom eigenlijk te mooi zijn om te betreden. Rob-Mark-Jan hebben wekenlang gewerkt om het pad langs baan 3 en 4 te renoveren en dat is heel goed gelukt. Verschillende noodzakelijke handelingen zijn ook verricht door Cunni en Piet en ook met deze twee mensen mag de vereniging blij zijn.

DE TUINEN

Op dit moment staat deze al aardig in bloei. Meest opvallende zullen binnenkort wel de lelies zijn die geschonken zijn door Frans Wigchering. Ook rododendrons en lupines maken een tevreden indruk omdat ze regelmatig van water worden voorzien. Margo heeft eerder in het jaar het nodige kruipspul gepland maar daar weet ik de naam niet van maar het groeit allemaal naar wens.

HET LUSTRUMFEEST

De jubileumcommissie had al de nodige vergaderingen gehad en het hele programma lag al bijna klaar. We konden niet anders als het hele gebeuren uit te stellen tot 12 juni 2021. Wel gaan Henk Hellema en Bert Huisman door met het samenstellen van een jubileumboekje. Als dit klaar is en de kantine mag weer open zullen wij u uitnodigen dit boekje op een feestelijke middag op te komen halen.

GOED NIEUWS VOOR DE JEUGD

Tsja gelukkig kan ik ook nog goed nieuws melden. De jeugd t/m 12 jaar mag weer tennisles krijgen. Wel met inachtneming van de nodige corona regels maar dat is helaas noodzakelijk. Onze trainer is natuurlijk vakkundig genoeg om hen een leuk en leerzaam programma te bieden. Jammer genoeg mogen de ouders of verzorgers het park niet op en moeten zij buiten de hekken blijven. Ook moet er steeds een senior-coronabegeleider aanwezig zijn. De jeugdcommissie heeft al een rooster gemaakt dus het komt allemaal wel goed maar het is best lastig. Onze jeugd vanaf 13 jaar traint in Zuidlaren,

BESTE SENIOREN

Natuurlijk staat u te trappelen van verlangen om de baan weer op te gaan. U mist het spelletje op zich maar ik denk ook zeker het sociale contact. Maar ga a.u.b. NIET de baan op dit moment. Er volgt volgens de landelijke regels een boete van 400 euro per persoon en de vereniging krijgt een nog veel hogere boete. Als dit vaker zou gebeuren zijn wij verplicht om het hele park te sluiten. Ook de jeugd mag dan niet meer komen en dat wil toch niemand op zijn geweten hebben hoop ik.

GROTE WENS

Ik hoop echt dat wij in 2020 nog aan tennissen toekomen. Plantjes water geven is best leuk en ontspannend maar ik sla toch liever tegen een bal aan.