Er is het afgelopen jaar aardig wat gebeurd op en rondom de banen. Het meest in het oog springend is de leden winst die wij hebben geboekt en waar wij natuurlijk blij mee zijn. Wij hebben een flinke groei meegemaakt met name bij de jeugd. Dit houdt ook in dat er meer jeugd competitieteams zijn. Dit heeft o.a. tot gevolg dat komend seizoen op zondag de banen van april t/m oktober grotendeels bezet zullen zijn. Dit tot ongenoegen van de ouderen senioren die dan op zondagochtend niet kunnen tossen. De dinsdagochtend en woensdagavond toss gaan onveranderd door.

KAMPIOEN
Ons zondag damesteam heeft voor het 2e jaar achtereen de najaar competitie gewonnen. Een prestatie van formaat.

AFSCHEID
Er zijn uiteraard ook leden die bedankt hebben met ingang van het nieuwe seizoen. Helaas zit Sara Veldkamp daar ook bij. Zij is heel lang lid geweest en heeft meer als een steentje bijgedragen aan het clubleven, waarvoor hartelijk dank.

Het meest in het oog springend is echter het totaal onverwachte afscheid van Jan Blaauw. Jan was lid van de TC en een zeer belangrijke schakel in de zgn. maandagochtend ploeg. Jan ik hoop dat jij heel snel spijt krijgt van jouw beslissing want wij zullen jou graag weer met open armen ontvangen.

ANDER AANZICHT
Mede door Jan zijn geweldige inbreng heeft het park een gedaanteverwisseling ondergaan. Ook Rob-Margo-John hebben tientallen kilo’s bladeren verwijderd etc. De veel te grote heg tussen TCA en het voetbalveld is bijna gehalveerd en dat is tot ieders tevredenheid. Tegenover deze heg is nu een enorm groot gapend gat. Liefst 4 bomen die voor de nodige overlast zorgden zijn daar verdwenen. Onze leden Piet en Astrid van wie de tuin is waar de bomen stonden hebben al verteld dat daar een bamboe heg voor in de plaats komt. Ongetwijfeld zal dit heel wat werk schelen betreffende blad verwijderen. Op meerdere plekken is nu een blad opslag plek gecreëerd. Het is de bedoeling dat op een nader te bepalen doe-dag alle blad en takken naar de oefenkooi worden gebracht en daar door b.v. Eigen Houtje worden vernietigd.

Aangezien Jan minimaal wel voor 2 telde kunnen wij wel wat extra handen gebruiken op maandag. Kom gewoon eens kijken of u denkt dat u ons kunt helpen. Wij beginnen rond 09.00 en stoppen meestal rond 11.30 uur. Maar ook als u maar een uurtje kunt bent u vanaf nu al van harte welkom.

VERBOUWEN
De kleedkamers en toiletten zijn toe aan een grondige renovatie. Het bedrag wat dit gaat kosten is zo hoog dat het op de begroting staat voor volgend jaar. Hiervoor is er eerst toestemming nodig van de ledenvergadering.

DE TRAINER
Wij waren zeer tevreden over Future Tennis o.l.v. Maurits Post. Ook volgend jaar is hij aan onze club verbonden en dat is alleen maar positief te noemen.

AFSCHEID ROND JUNI
2 uiterst belangrijke schakels in het verenigingsleven gaan ons dan verlaten. Paulien Jelijs en Tijs Hogendorf gaan voor minimaal 3 jaar na Curaçao. Dit mag u gerust een flinke aderlating noemen voor TC Annen. Tijs was een belangrijke schakel in de Kantinecommissie en Paulien was het opperhoofd van Het Marvel Open Toernooi. Tijs en Paulien nu alvast bedankt wat jullie allemaal voor de vereniging hebben gedaan. Veel succes in Curaçao, maar ik hoop echt dat jullie over 3 jaar weer terugkomen. Mensen als jullie kunnen wij eigenlijk niet missen.

KLAVERJASSEN
9 November was de eerste keer dat er in het najaar/winter weer werd gekaart. De winnaar werd niemand minder als Piet Berkouwer. Zijn naam staat nu ook op de wisselbeker.
De volgende ronde is op 14 december a.s. Aanvang 19.45 uur. Hierna t/m maart elke 2e vrijdag van de maand.

NIEUWJAARSRECEPTIE
Zaterdag 5 januari vanaf 15.00 uur kunnen wij elkaar de hand schudden of voorzichtig een knuffel geven. Uiteraard vindt dit plaats in ons eigen Theehoes. Deze middag is uiteraard bedoeld voor jong en oud.

DE BANEN
Met dank aan de maandagochtend bladblazers en soms toesnellende hulp kunnen wij nog steeds gebruik maken van de banen. Alle Toss dagen gaan nog gewoon door dus kom gezellig even een partijtje tennissen en tussendoor een warm kopje koffiedrinken.

DE NIEUWE WEBSITE
Enrico heeft de nieuwe website ontworpen en is hier met vlag en wimpel voor geslaagd. Uiteraard hartelijk dank hiervoor.

Verder natuurlijk iedereen die betrokken is geweest en werkzaamheden heeft uitgevoerd voor TCA hartelijk dank voor jullie inzet

DE WENS
Ik wens u uiteraard allemaal hele prettige kerstdagen en een gezond en sportief 2019 toe.

John Brinkkemper, voorzitter TCA